1029846.jpg


Mietiskelin tätä bloggausta tuossa tänään, kun olin matkalla tenttiin. Että on tämä vaan kivaa. Minä kirjoittelen hööpöjä ja te hööpöt käytte täällä lukemassa niitä. Mutta oikeasti, mietin miten paljon elämäni on muuttunut ja miten paljon minä itse olen muuttunut tänä aikana, kun olen pitänyt tätä blogia. No elämä ei ole päällisin puolin muuttunut, opiskelen yhä, enkä yhäkään tiedä mitä tekisin isona. Mutta muuten. Tunnen olevani oikeastaan ihan eri ihminen, kuin viime tammikuussa, kun tämän yritelmän kyhäsin pystyyn. Olen saanut tästä hommasta aivan mielettömästi. (Ja tulen saamaan, tämä ei ole mikään jäähyväispuhe). Olen tutustunut hirmuiseen määrään ihania ihmisiä, toisiin enemmän ja toisiin vähemmän. Välillä tuntuu jopa siltä, kuin minä olisin oudolla tapaa kiinnostava ja viehättävä ihminen. (En ole ikinä pitänyt itseäni oikein kumpanakaan). Tuntuu, että minulla on ihan hirmuisesti ystäviä nykyisin. Ennen tänne Blogistaniaan rynnimistäni tunsin itseni tosi yksinäiseksi toisinaan. Voisin sanoa, että kyllä kannatti.

Mimmu pohti tänään blogissaan, miksi toiset saavat paljon kommentteja ja toiset eivät. Muistan myös ainakin Jr. Jonesin ihmetelleen samaa aikaisemmin. Minäkin olen joskus miettinyt mistä se johtuu. Luonnollisesti jos kommentoin itse jollekin paljon, on todennäköisempää saada vastakommentteja omaan blogiini. Tosin olen huomannut viime aikoina laiskistuneeni muiden blogeihin kommentoinnissa. (Se ei silti tarkoita sitä, ettenkö tykkäisi, enkä lukisi, jos en ole viime aikoina huudellut kauheasti). Myös lukijamäärien kuvittelisi vaikuttavan kommenttien määrään, mutta aina tämäkään ei pidä paikkaansa. Top-listan kärkipäässä keikkuu blogeja, joissa keskustelu on vähäisempää kuin esimerkiksi täällä. Riippuuhan se varmasti aiheestakin mistä kirjoitellaan. Voisi myös ajatella, että "vanhat" bloggaajat saavat enemmän kommentteja kuin uudet, mutta nyt kun muistelen, niin minä olen kyllä saanut ihan kivasti kommentteja melkein alusta asti. Välillä on postauksia, joihin ei kommentoi kukaan ja sitten harmittaa (koska olen tottunut parempaan). Niin, hyvät äänekkäät lukijani: kertokaa te miksi kommentoitte tänne (tai minne vaan)? Ja te hiljaiset lukijani: tehkää poikkeus ja kertokaa, miksi ette kommentoi? 

Tämä nyt ei ollut mitään kommenttien kerjäämistä, vaan ihan oikeasti kiinnostaa asia. Ei ole pakko sanoa mitään, jos ei hotsita. :)


Ps. Kuka tietää mistä tuo otsikko on ja mikä on diagnoosini?