Eilinen Känkkäränkkä on tiessään, mutta niska on sitten senkin edestä kipeä. Sen lisäksi, että kiristelen hampaitani öisin (enkä ole vieläkään saanut varattua aikaa hammaslääkärin vastaanotolle), olen taas muutamana viime yönä herännyt niin, että olen työntänyt tyynyni puoliksi sängyn päätyä vasten, jolloin niska on erittäin huonossa asennossa. Ja tämä on niitä kipuja, jotka eivät oikein välitä lääkkeelläkään parantua, kuin ehkä hetkeksi.

Vai onko se sittenkin kainalo, joka on kipeä... Tein eilen paljastuksia Sirenitan blogissa ja kerroin, että sekoitin pienenä niskan ja kainalon. En ikinä muistanut kumpi sana tarkoittaa kumpaa. Samoin kuin sekoitin tomaatin ja appelsiinin, sekä Helsingin ja Englannin. Näettekö sanaparien yhteydet? Helposti voi sotkea ne keskenään. Muistan myös, että minulle oli kauhea shokki alle kouluikäisenä, kun isosisko kertoi meidän asuvan Euroopassa. Olin siihen asti vankasti uskonut asuvani Suomessa ja sitten yhtäkkiä kerrotaankin toista! Järkytti pientä maailmaani se kovin. Ja kun viime yönä käännettin taas kelloja, niin tunnustetaan nyt vielä yksi asia. Pienenä pelkäsin aina kovasti, että muut ihmiset ovat unohtaneet kääntää kellojaan ja etenkin koulun kelloa ei ole käännetty ja minä menen väärään aikaan kouluun. Hyvin looginen ja rationaalinen pelko, eikö vain?

Niinhän siinä perjantaisessa battlessa sitten kävi, että Ne Luumäet voittivat prosentein 60-40. (Äänestäjiä oli tasan kymmenen, joten prosenttien laskeminen kävi tällä kertaa todella helposti). Myös Suuri Clutcluthulhu yritti äänestää, mutta valitettavasti taruolentojen äänet diskvalifioidaan näissä otteluissa. Olen kuitenkin iloinen siitä, että ottelu suosi suomalaista. Valitettavasti Luumäiltä ei ollut kauheasti valinnan varaa juutuupissa, varmastikin ymmärrettävistä syistä. Olisin valinnut jonkun muun biisin kuin tuon Onnellinen perhe, joten olisi ollut epäreilua valita Ramonesiltakaan heidän parasta biisiään. Tosin se paraskin on tietysti suhteellinen käsite. Ramonesin häviö ei minua kauheasti liikahduta, koska henkilökohtaisesti olen enemmän brittipunkin ystävä. Niillä on jotenkin asennetta touhussa enemmän. Go Sex Pistols! (Vielä tulee battle, jossa on Sex Pistols vastaan [joku], heti kun vaan keksin sopivan vastustajan.)

Leppoisaa sunnuntaita kaikille!



Ps. Keskiviikkona on Halloween. Täällä saattaa tapahtua silloin jotain jännittävää.

Pps. Ramonesit saivat vielä viime hetkellä yhden vastahakoisen äänen, joka ei ehtinyt mukaan aiempaan pisteiden laskuun, mutta tilanne ei siitä kuitenkaan radikaalisti muuttunut. (Paitsi nyt puuttuu enää yksi ääni tasapelistä, joten julkaisen nämä tulokset nopeasti).