659296.jpg
(kuva täältä)


Olipa hauskaa, kun tuossa edellisessä meemissä kerrottiin, että näen seuraavana yönä unta perulaisesta lentoyhtiöstä, niin todellakin näin unta lentokentästä ja lentokoneista ja sellaisesta. Tosin kyseessä taisi olla ihan kotimainen lentoyhtiö, tai mistäs minä tiedän, vaikka olisi ollutkin perulainen. Joka tapauksessa myöhästyin lennoltani. Näen aivan tuhottoman usein unia, että yritän pyrkiä jollekin lennolle, enkä ikinä ehdi sinne ajoissa.

Tulin tänään töihin ensimmäistä kertaa pyörällä tänä kesänä. Oli muuten kylmä. Tai pitäisikö sanoa, että en ollut osannut pukeutua asianmukaisesti? Sain jonkinlaisen sorsasaaton, kun olin lähdössä. Tönäsin pyöräni pyörävarastosta takapihalle ja jäin jotain siihen järjestelemään, kun huomasin, että siinä nurmikolla köllöttelee sinisorsakoiras (kts. kuva). Se havaitsi minut ja heitti ensin vähän pahaa silmää. Sitten se nousi ja lähti marssimaan kohti, ja samassa huomasin jostain puskasta vaappuvan myös naarassorsan. Siinä ne sitten seisoivat rivissä tuijottamassa minua niin kauan, kunnes polkaisin matkaan. Paitsi se uros hetkeksi nosti toista koipeaan ja paskoi siihen eteeni. Haiseva kannanotto?

Voitin työmatkassa ajallisesti pari minuuttia bussitteluun verrattuna. Pystyin tämän testaamaan, koska olin lähtöpysäkin kohdalla yhtä aikaa bussin kanssa. Poistumispysäkille (onkohan tämä edes oikea suomenkielinen sana?) bussi ehti hitusen ennen minua, mutta koska siitä pysäkiltä on vielä lyhykäinen kävelymatka, niin voitin siinä aikaa pyörällä. Huomautan siis, että työmatkani on alle kolme kilometriä ja pyörätie kulkee huomattavasti suorempaan, kuin bussireitti.

Note to self: pyöräilykypärän kanssa lyhyt tukka on huomattavasti miellyttävämpi.


Ps. Koska olen pitkästynyt työnvieroksuja (ei kun oikeesti on aika vähän hommia), tahdon löytää uusia hyviä blogeja luettavaksi! Siksipä hyvä lukijani, jos sinulla on blogi, etkä ainakaan tiedä minun sitä vielä lukevan, niin mainosta sitä (ei oo pakko, jos ei taho) ja heitä linkki kommenttilaatikkoon. Tämä ei siis ole mikään meemi, että kaikkien pitää ilmiantaa itsensä, vaan täysin vaapaehtoisuuteen perustuvaa toimintaa. Olisi kiva saada tutustua uusiin blogeihin. Mainostakaa! Kiitos!