Voihan tytöt ja pojat, ette tiedä taas... Minun täytyy varmaan kohta alkaa pitämään jotain maailman skitsointa uniblogia. Ensinnäkin eilen luin tenttiin, elikäs nukuin parin tunnin päivätirsat ja näin jotain todella psykedeelistä unta. Erään ystäväni poika lenteli siinä ilmassa ja leikkeli tielleen osuvia ihmisiä ja teki minulle kaikkea häijyä, unessa oli myös jotain uimiseen liittyvää ja kaikista omituisinta oli ehkä se, että minulla oli poikaystävä. En vaan muista enää, että kuka. No eipä siinä vielä mitään, mutta viime yönä näin unta 69 Eyesista. Tai ei siinä ollut kuin Jussi ja Jyrki ko. bändistä. Kuten arvata saattaa, niin Jussi ärsytti minua ihan täysillä (linssilude) ja Jyrkiin kävin vähän kuumana. Ei meille kuitenkaan syntynyt romanssia siinä, koska Jyrki oli niin kovin väsynyt. Jopa uneni ovat minua vastaan.

Minulla on lievä kriisi nyt tuon yhden sivulaatikon kanssa, jossa suosittelen blogeja luettavaksi, koska jotenkin kummasti tilanne on muuttunut tässä muutaman viime kuukauden aikana. Eli ihanien blogien määrä on kasvanut räjähdysmäisesti ja lista on pysynyt suppeana. Nyt mielessä käy sellaisia kauheita ajatuksia, että joku pahoittaa mielensä, kun tietää minun lukevan omaa blogiaan, mutta silti sitä ei löydy tuosta laatikosta. Vaihtoehtoja on nyt sitten muutama, eli joko lisään siihen uusia blogeja rutkasti, jolloin siitä tulee kauhean pitkä ja joku kuitenkin unohtuu. Tai sitten annan sen olla tuollaisenaan tai poistan sen kokonaan. Myös se vaihtoehto on olemassa, että poistan linkit tuosta ja teen oman sivun niille, jolloin listan pituus ei niin haittaa. Joo, niin taidan tehdäkin. Heti kun vaan ehdin. Diplomaattisuus on vaikea laji. Mut kun mää rakastan teitä kaikkia niin kauheesti!!! Hetkinen, mitäs tuohon vappusimaan oli lurautettu...

Ja sitten aivan off the record. Eihän noin suloista voi olla olemassakaan!

Ei tämä lukeminenkaan nyt oikein etene. Silmiä kirvelee ja ovat punaiset. Johtuuko tämä nyt lukemisesta (jota ei oikeastaan ole nyt edes tapahtunut), vai pelkästä lukemisen ajattelemisesta vai jostain allergiasta? Miten sitä voikin väsyttää näin 24/7 silloin, kun pitäisi lukea tenttiin. Toivottavasti siinä tentissä ei kysytä mitään yksityiskohtia, että olisi pitänyt opetella nuo kirjat ulkoa. Jos tentissä on sellaisia essee-kysymyksiä, joissa saa aihetta aika vapaasti jauhaa omassa aivomyllyssään, niin niissä olen aika hyvä, vaikken olisi koko kirjaa edes nähnytkään. Jos vaan aihe on sellainen, että sitä voi pohtia terveellä maalaisjärjellä, niin lähes poikkeuksetta saan vähälläkin lukemisella hyvän numeron. Niin, että on tästä kyvystä satuilla ainakin jotain hyötyä joskus. Paitsi että olen viikonpäivistä niin sekaisin, enkä todennäköisesti lauantaina tajua, että on lauantai ja unohdan mennä koko tenttiin.

Nyt täytyy ainakin syödä ensin, ennenkö voi jatkaa lukemista. Ja voihan kas, siellähän tulee jääkiekkoakin illalla...